Учитель року - 2019. Номінація "Географія"
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.06.2018 №603 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2019», цьогоріч однією із номінацій визначено "Географію".
Для участі у першому турі конкурсу педагогічним працівникам необхідно у період з 17 вересня до 15 жовтня 2018 року зареєструватися на офіційній сторінці конкурсу у розділі «Реєстрація учасників» (https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/konkurs-uchitel-roku/uchitel-roku-2019/reyestraciya-uchasnikiv) за заданою формою та подати організаційному комітетові першого туру інформаційну картку.
Конкурс передбачає проведення таких випробувань: «Дослідження», «Методичний практикум», «Практична робота», «Тестування з фахової майстерності», «Урок».
Конкурсне випробування «Дослідження»
Мета: оцінити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність учнів.
Формат: розроблення програми дослідження відповідно до тематик, передбачених начальною програмою.
Тематика дослідження визначається шляхом жеребкування; тривалість підготовки - 2 години; тривалість презентації - до 20 хвилин; відповіді на запитання журі - до 5 хвилин.
Оцінюється: доцільність використання методів і засобів; відповідність між темою, метою, завданнями дослідження; логічність визначення завдань, структури дослідження, очікуваних продуктів і результатів; педагогічна цінність дослідження.
Конкурсне випробування «Методичний практикум»
Мета: оцінити методичну майстерність конкурсанта, його вміння використовувати сучасні підходи у компетентнісному полі Нової української школи.
Формат: проведення фрагменту уроку та демонстрація методів, прийомів, способів, засобів, форм діяльності (за вибором конкурсанта), що спрямовані на формування географічної компетентності учнів.
Тема уроку визначається для кожного конкурсанта шляхом жеребкування; тривалість підготовки (з мультимедійною презентацією) - 1 година; тривалість виступу - до 15 хвилин, відповіді на запитання журі - до 5 хвилин.
Оцінюється: методична компетентність; спрямованість обраних методів, форм, способів, засобів, прийомів роботи на формування ключових та предметних компетентностей, зокрема географічної, їх доцільність; реалізація наскрізних змістових ліній, взаємодія учасників освітнього процесу.
Конкурсне випробування «Практична робота»
Мета: оцінити вміння конкурсантів використовувати картографічні джерела інформації (топографічні, загальногеографічні, тематичні карти).
Формат: підбір картографічного матеріалу за темою та проведення географічного дослідження (пояснення й оцінювання географічних процесів і явищ з використанням паперових та електронних джерел).
Тема дослідження визначається для кожного конкурсанта шляхом жеребкування; виконання завдання здійснюється на комп'ютері протягом 2 годин, для оцінювання роботи шифруються.
Оцінюється: уміння підбирати картографічний матеріал за темою дослідження, аналізувати його та робити висновки.
Конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності»
Мета: оцінити теоретичні знання конкурсантів.
Формат: комп'ютерне тестування; питання розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості - предмет і методика його викладання, 25% - психологія й педагогіка.
Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, встановлення відповідності логічно-пов'язаних пар, встановлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.
Конкурсне випробування «Урок»
Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсанта.
Формат: урок тривалістю 45 хвилин.
Теми конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми; розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування.
Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та практична доцільність, професійні якості вчителя.
Детальніша інформація за посиланням: